maanantai 25. marraskuuta 2013

please take away my anxiety

Minulla on siis ahdistuneisuus-ja paniikki häiriö. Tämän on lääkäri todennut about 5 vuotta sitten ja se on vain pahentunut siitä. Ahdistus on osa minun jokapäiväistä elämää negatiivisena ja positiivisena. Minua ahdistaa mm. tietyt ihmiset ja paikat ja vihaan kaupassa käyntiä jos on paljon ihmisiä, olo on vain kuin peuralla ajovaloissa ja säikyn kaikkea. Isommalla kaavalla ahdistus määrittelee todella paljon ihmissuhteitani ja tekee parisuhteista joskus todella vaikeaa.  Pärjään nykyään paljon paremmin ahdistuksen kanssa ja se on osa minua, mutta en anna sen enään hallita elämääni. En kuitenkaan tuntisi enään oloa omaksi itsekseni jos ei olisi ahdistusta enään ollenkaan. Paniikkikohtauksia minulla ei ennen ollut, mutta nykyään on. Vieraassa paikassa tai neljä seinän sisällä voi ahdistus mennä niin pahaksi ja ajan itseni hulluuden partaalle kun murehdin asioita koko ajan, että saan itselleni paniikin aikaiseksi.


(Google)

Ennen ahdistusta on hoidettu vain terapialla, mistä kerron myöhemmin paremmin, mutta nyt ensimmäistä kertaa aloitin lääkityksen siihen pari kuukautta sitten. Lääkkeen pitäisi rauhoittaa oloani ja piristää mielialaa, mutta vielä ainakaan se ei ole sitä tehnyt. Vaikutuksen pitäisi kuulemma olla todella huomattava, mutta kukaan ei ole vielä huomannut eroa käytöksessäni ja niinkuin eräs ystävä sanoi niin uppoudun vieläkin todella monesti aivan omaan maailmaani missä murehdin joka ikistä asiaa mitä ikinä on tapahtunut. Minua itseäni on alkanut häiritsemään tämä lääkkeiden syöminen ja pelkään muuttuvani etten ole enään oma itseni. Lääkkeet eivät kuitenkaan ole pitempään käyttöön ja varmaan keskustelen pian lääkärin kanssa niiden lopettamisesta.


(Google)

Pahin asia mitä ahdistus on minulle aiheuttanut on syömättömyys. Kadotan ruokahaluni kokonaan ja tuntuu, että kun yrittää niellä jotain niin kaikki vain nousee takaisin ylös samantien. Olen tämän vuoksi laihtunut aina monta kiloa, mutta syömishäiriöätä minulla ei onneksi ole. Pahinta on se kun tulee paniikkikohtaus ja ne tulevat nykyään niin pahana, että oksennan Tämä on onneksi taas viime aikoina vähentynyt ja olen taas alkanut saamaan ruokahalua takaisin.

Ahdistusta on siis ollut minulla koko elämäni ajan. Suurimmaksi osaksi se johtuu siitä, että minua on vähän rieputeltu eri kotien välillä ja minut on otettu kokonaan tutusta ympäristöstä aina pois ja ihmiset ovat muuttuneet elämässäni useasti. Osa taas tulee kuolemista mitä on minulle sattunut aivan liikaa ja epäonnistuneista parisuhteista.

Anxiety - Black Eyed Peas Ft. Papa Roach

Parhaiten minut rauhoittaa muutamat ihmiset, jotka osaavat olla lähelläni silloin ja tietävät mitä tehdä ja sanoa. Se on inhottavaa kun jotkut eivät yhtään osaa tai ymmärrä miltä tuntuu ja kyselevät vain, mikä on ja se vain pahentaa oloa etkä saa sanaakaan sanotuksi tai selitettyä miltä tuntuu. Paras apu taitaa olla tämä yksi biisi mitä entiseni aina lauloi minulle kun oli huono olla.

Uniklubi - Näiden tähtien alla

Aamulla oli taas todella ihana sää täällä päin ja lunta ja aurinko paistoi ! :) Mahtava sää oli taas lenkkeillä koiran kanssa ja koirakin todella nautti.


Pällistely kuva maanantailta :D

2 kommenttia:

  1. tiedän tunteesi! tsemppiä! <3
    terapiasta on ollut itselleni apua.. suosittelen.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ! : )